Drzemka Mocy – Sposób na dodatkową energię!


 

Mature woman sleeping in bed

Czujesz się trochę rozbity? Nie tak wyraźny, jak wiesz, że mógłbyś być? Może powinieneś zrobić sobie drzemkę!

Od dawna dyskutowano, a teraz jest to wiadome nauce: Istnieje coś takiego jak głęboki  deficyt snu, który idzie częściowo zminimalizować. Więc jak to działa?

Po pierwsze, ważne jest, aby wiedzieć, że istnieje zarówno kwestia krótkoterminowego, jak i długoterminowego deficytu snu.

Krótkoterminowy deficyt obejmuje takie rzeczy, jak powrót do domu po jednej lub dwóch nocach z rzędu w celu przygotowania projektu do pracy lub w celu przyspieszenia egzaminu lub budzenia się o wiele wcześniej.

Jeśli brakuje zalecanych 7 – 9 godzin snu na jedną noc, możesz skutecznie nadrobić to w nadchodzących nocach lub w weekendy (badania pokazują, że ludzie mają tendencję do spania więcej w weekend i mniej w ciągu tygodnia) . Za każdą godzinę snu, którą straciłeś w ciągu tygodnia, spróbuj wypełnić godzinę, albo w jedną noc, albo stopniowo przez kilka nocy.

Co się stanie, gdy nie możesz nadrobić straconych godzin snu? Nazywamy  to długoterminowym deficytem spoczynku – zadłużeniem zgromadzonym przez tygodnie, miesiące, a nawet lata. Aby dać ciału odpocząć po takim niedoborze snu, spróbuj poświęcić kilka dni lekkim harmonogramem, w którym można wyłączyć budzik i spać co noc, aż obudzi się naturalnie. Jeśli uda Ci się naprawdę odpocząć w tych dniach, nie martwiąc się o pracę i zadania do wykonania, zrobisz duży krok w kierunku zdrowia i dobrego samopoczucia.

Jest jeszcze inny sposób, który może zwiększyć energię, a jednocześnie zniwelować deficyt senny – to Drzemka Mocy!

To naprawdę skuteczna technika drzemki, z której korzystali  pacjenci z całego świata. Możesz zwiększyć swoją witalność stosując się tylko do 7 kroków. Oto one:

1. Zdejmij buty (jeśli masz buty) i upewnij się, że nogi są ciepłe, wkładając parę skarpet w razie potrzeby. Zaopatrz się w koc, jeśli czujesz, że ci zimno.
2. Leż twarzą w dół na łóżku tak, aby nogi wystawały ci za łóżko. Możesz leżeć na podłodze na macie lub kocu i podłożyć poduszkę pod kostkami, aby stopy mogły swobodnie zwisać.
3. Umieść poduszkę na łopatkach – nie za wysoko, aby znajdowała się na szyi i nie za nisko, tak aby znajdowała się pod łopatkami. Dobrze, jeśli poduszka ma jakiś ciężar.
4. Jeśli czujesz, że jest ci zimno, nakryj się kocem z poduszką na plecach.
5. Odwróć głowę, aby leżeć na policzku.
6. Niech Twoje ramiona spoczywają wygodnie po bokach lub podnieś je ponad głowę, jeśli jest to dla ciebie bardziej komfortowe.
7. Odpoczywaj tak przez 20-40 minut. (Ustaw alarm w razie potrzeby, abyś nie spał dłużej niż sobie życzysz).

Podczas tej Drzemki Mocy możesz nie zasnąć. Czasem ludzie mają tendencję by zasnąć tylko w ciągu ostatnich kilku minut okresu odpoczynku. To nie ma znaczenia. Cokolwiek się wydarzy, prawdopodobnie będziesz zaskoczony tym, jak doenergetyzowany jesteś w ciągu dnia.

happy

Jeśli czujesz się jeszcze bardziej zmęczony w ciągu zaledwie kilku minut po Drzemce Mocy, nie martw się. Ten stan prawdopodobnie wkrótce minie, w następstwie czego staniesz się podekscytowany.

I pamiętajcie, jak udowodniły badania w czasopiśmie „Sleep”, im bardziej jesteśmy zmęczeni, tym bardziej jesteśmy odłączeni od życia. Więc dlaczego nie spróbować?


 

2 odpowiedzi na „Drzemka Mocy – Sposób na dodatkową energię!

  1. eoscris mówi:

    No fajne, już o tym kiedyś czytałam w książkach Carlosa Castanedy 🙂 Próbowałam na sobie, drzemka jest faktycznie Drzemką Mocy 🙂 Zachęcam do korzystania!
    EosCris

  2. Robert Noble mówi:

    Starożytni Szamani już dawno wiedzieli o niesamowitych właściwościach takiej regenerującej drzemki. Według tego co pisał Carlos Castaneda powinno się mieć głowę zwróconą w lewą stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *